Snickersrulltårta

Idag fyller Kristian år och detta firade jag med en snickersrulltårta.
 
 
Här har ni receptet på den:
 
3 ägg
2 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk bakpulver
0,5 dl mjölk
 
1,5 dl strösocker
 
2 dl vispgrädde
100 g snickers
 
1. Vispa ägg och socker riktigt poröst.
2. Blanda mjöl, kakao och bakpulver, vänd försiktigt ned det i smeten.
Häll sist i mjölken.
3. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna, 30x40 cm.
4. Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 5 minuter.
5. Strö ca 1 1/2 dl socker på ett bakplåtspapper, stjälp upp den färdiggräddade
kakan på det sockrade pappret.
6. Vispa grädden och hacka chokladen, blanda samman och bred detta
på kakan.
7. Rulla ihop med skarven nedåt.
 
Med detta säger jag god natt för imorgon har jag tänkt mig iväg till jobbet igen!
 
/ J

Kommentarer
Postat av: Mamma

super god.

2012-09-19 @ 22:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0