Middagstips

Här hemma kallar vi det Malins pasta eftersom jag och mina kollegor lagade det hemma hos Bettan en fin kväll och receptet kom från Malin. Det är så gott och smidigt, hela familjen gillar det. Jag har inga exakta mått och heller ingen bild att bidra med då både gårdagskvällens middag och dagens lunchrester redan är uppätna med god aptit.
 
Det här behöver du i alla fall:
 
kyckling, brynt i bitar kryddad med salt och peppar
ett pkt knaperstekt bacon i bitar
5 dl vispgrädde
2 vitlöksklyftor
Mango chutney
mandarinklyftor på burk
färsk Tagliatelle
 
Så här gör du:
 
Lägg de brynta kycklinbitarna i en ugnsform.
Blanda grädde, vitlök och chutney (ta ganska mycket chutney) och häll över kycklingen.
Strö på stekt bacon och ställ in i ugnen på 225 grader i ca 20 min.
När det är klart lägger du på mandarinklyftorna och serverar med pastan och gärna en sallad.
 
Mumma!!
 
/ J
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0