Kokosvatten

Jag älskar kokosvatten men har haft svårt att hitta det här i stan så jag blev lycklig när jag såg att de hade det på ICA Oxen.
 
Jag har tidigare bara druckit Pauluns men dessa var nästan godare. Perfekt efter träningen eller i smoothie.
 
Det här är kokosvatten:
 
Kokosvatten är den klara vätska som finns i gröna unga kokosnöttter, det ska alltså inte förväxlas med den kokosmjölk som görs av det vita fruktköttet i mogna kokosnötter. Kokosvatten är en helt naturlig produkt som innehåller få kalorier, är fettfritt och har lågt kolesterol. Kokosvatten är rikt på viktiga salter och mineraler som hjälper till att återställa vätskebalansen efter träning. När du svettas under träning förlorar du glukos och elektrolyter som kalium och natrium som leder till en lätt uttorkning. Kokosvatten kan återställa vätskebalansen efter träning mer effektivt än vatten tack vare dess höga innehåll av elektrolyter.

Kokosvatten kan vara ett bra alternativ till sportdrycker som ofta innehåller mycket salt, speciellt om du tränar ett kortare pass på upp till 75 minuter. Vid hård ansträngning under längre tid kan kroppen behöva mer natrium än vad kokosvatten kan tillgodose.

 
Mums!!
 
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0