Två barn ÄR två barn!!!!!!!

För er som tror att det inte är någon skillnad mellan att ha ett eller två barn säger jag, det ÄR det!!! Två barn ÄR två barn inte ett!!!
När vi hade Melvin så tyckte jag att jag var en ganska bra mamma, jag hade koll på läget och Melvin fick den uppmärksamhet han behövde och förtjänar, sedan kom Tion och för det mesta är allt kaos!

Jag och Tion har haft ett dygn för oss själva då Melvin är hos tant Elin i Karlstad och Kristian har jobbat. Jag kan bara konstatera, vilken lugn, cool och smart liten unge jag har!!! Det smärtar mig lite att jag aldrig har kunnat ge Tion så här mycket uppmärksamhet tidigare, från det att han föddes har han ju fått dela uppmärksamheten med storebror.

Samma sak gäller Melvin när man gör saker med bara honom, han är klok, lugn och väldigt skärpt! Var och en för sig är de lagom uppstyrda men ihop framstår de som de mest ouppfostrade ungar man kan tänka sig (nja, inte riktigt men nästan).

Jag bärjar förstå att jag är en skaplig mamma och att mina barn är något sånär uppfostrade, men vad händer med oss när de hamnar ihop?? Det blir kaos! Vad gör vi för fel? Jo två barn ÄR helt enkelt inte ett!!!

All kraft och styrka till alla flerbarnsföräldrar, eller ja till alla föräldrar för den delen, för det är banne mig inget lätt jobb.

Jag har i alla fall lärt mig massor om mig själv och mina barn det här dygnet och jag stoppar nu ner det i min ryggsäck och tänker använda mig av det, massor!!!!



Mina hjärtan tillsammans med kusin Felicia.

Glöm inte, TVÅ BARN ÄR INTE ETT, DE ÄR TVÅ!!!!!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0