Baka, baka liten kaka..

Snart får vi tjejbesök så jag och grabbarna har bakat :).









Slicka bunken är ju såklart det bästa med att baka :).

Vi bakade en kaka som jag inte vet namnet på men det skulle kunna vara någon släkting till Spetskaka. Det kanske är någon annan som vet?

Här får ni receptet!

Botten:
3 ägg
3dl socker
3dl mjöl
1dl kokande vatten
2 tsk bakpulver

Fyllning:
125g smör
1dl mjölk
4msk vaniljsocker

Sätt ugnen på 200 grader.

Vispa ägg och socker.
Blanda mjöl och bakpulver och blanda ner det i äggsmeten.
Blanda i kokande vatten

Grädda i en smord och bröad form, mitt i ugnen, ca 40 min.

När kakan svalnat något delar du den på mitten.
Smält smör och blanda i mjölk och vaniljsocker.
Häll detta över den ena delen av kakan och lägg sedan på den andra delen igen.

Gott gott!!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0