Slattpasta nr 2

Haj haj!
Det blir möe pasta här hemma just nu och idag blev det ännu en slattpasta, som tog hem ett riktigt högt pastapris om jag får säga det själv ;).
Hur det gick till är jag inte riktigt säker på eftersom inget recept finns men det började i alla fall med två små stackars frysta kycklinfiléer. De ugnsstekte jag för när jag har kyckling i pastasås vill jag dela kycklingen i små bitar när den är tillagad och bara slänga i det sista, det tycker jag är godast!
Så jag stekte ju kycklingen i ugnen först, fräste rödlök och vitlök, på med grädde (vispgrädde såklart), jaha oj det vart inte mycket så i med en burk creme fraiche. Slängde i en liten skvätt kycklingfond och i med tärnad röd paprika. På slutet åkte salami i som kom från mammas frys (kvar från pappas kalajs) och i med den tärnade kycklingen. Till det åt vi spagetti (ja man får ju variera sig lite ;) ). Såsen var så där riktigt krämig och god, det är nästan så jag längtar efter morgondagens lunchlåda ;).

Kram J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0