Det rullar på

God kväll vanliga tisdagen!

Zombie, kontorslivet är tungt ;). Idag var en bra dag, mycket som har vart oklart föll på plats vilket resulterar i att vi förhoppningsvis kommer kunna ta ett stort hopp framåt imorgon. Vår första deadline närmar sig trots allt med stormsteg. Förutom jobb har jag inte hunnit mycket mer än promenera till dagis, till oxen och hem, lagat mat, duschat och nattat barn. Sedan örkade jag inte mer så nu väntar köket på mig.

Imorgon blir det jobb och på kvällen skall jag och mina nya kollegor gå på kommunals årsmöte och bio efter det!!

Kram J

Kommentarer
Postat av: lars

Tänker ibland på dig och ditt nya jobb. Det är starkt av dig att våga pröva något nytt. Lämna tryggheten för ett kliv ut i det okända. Min mamma är en otroligt begåvad kvinna , men rädslan för att inte veta har hindrat henne från att bryta sig loss från hemvården/äldreomsorgen/ handikappomsorgen, om än bara för en kortare period. Jag menar inte att alla som väljer att stanna kvar inom vården är rädda , men efter 40 år inom samma yrke kan det vara nyttigt att se något annat och sen, om man önskar, gå tillbaka igen. Bra jobbat och hoppas att du får en trevlig kväll med kommunal och bio.

2012-02-08 @ 17:41:23
URL: http://pappahumor.wordpress.com
Postat av: Jessica

Tack Lars!! För min del var det nödvändigt att göra något annat för jag vet att jag skulle bli väldigt missnöjd med min tillvaro på längre sikt annars och då kan man inte vårda på ett sätt som jag tycker man bör!! Ska man vårda skall man kunna göra ´det med hela hjärtat och det kan man inte om man hela tiden söker något annat! Jag kommer sakna vården massor óch kan inte säkert säga att jag inte kommer återvända för det är ett fantastiskt yrke på många sätt och vis! Det gör ont i mig när jag ser kollegor som bara vårdar för att det är deras jobb men egentligen längtar de bara efter något annat och blir oerhört bittra och likgiltiga. Självklart gäller det inte alla men på tok för många :(. Jag är glad för att jag har tagit den här chansen och det känns väldigt rätt just nu!!



Kram på dig!

2012-02-08 @ 22:11:12
URL: http://smasmuloravmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0