Hylla hallon

Hallon kan vara det överlägset bästa bäret, jag tror till och med det slår jordgubbar eftersom de är goda efter att de har vart frysta, det är ju inte gubbarna.
Det godaste man kan äta till frukost är naturell yoghurt med hallon och solroskärnor! Ta ett kokt ägg till det så blir du mätt som en plätt.



Barnen fick varm choklad till frukost och det är så underbart att se dem njuta av det, det är något speciellt som man inte får varje dag :). Jag gillar att jag ger dem chansen att njuta, att ge dem det så sällan så att de uppskattar det. Självklart gör man som man vill men mina barn kommer aldrig få oboy till frukost så länge de bor hemma, fy skruttsingen vilken skit! Men en kopp varm choklad då och då, det är klart att de skall få, det är klart de skall få njuta!

Nu låter jag kanske som en moralkärring men mina barn äter både godis och fika, det skall gudarna veta. Men frukosten skall man ta tillvara på, den lägger ju liksom grunden för hela dagen! Ingen sockerbomb till frukost och jag får bestämma (och det får jag)!!

/ J 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0