Maktkamp, Jessica vs Tion 2 år

Puh och suck!!!

Känner mig så fruktansvärt hemsk efter den här kvällen!! Jag startade operation "få lillebror att somna i sin säng". Vi har vart så bortskämda med Melvin som somnat i sin egen säng sedan han var ett år och sovit där hela nätterna.
Tion han är lite mer bestämd på den fronten, vägrar somna i sin säng utan skall somna i soffan hos oss, går det överhuvudtaget lägga ner honom i hans säng så vaknar han ett par timmar senare och skall sova i vår säng. Där bökar han runt och sparkas tills klockan ringer.

Det är inte kul!! Nu har jag tröttnat och bjöd upp till kamp mot en trött och ledsen 2-åring :(. Egentligen är jag väldigt emot att lägga mig tillsammans med barnen i sängarna för att få dem att somna men jag tänkte det är värt ett försök. I säkert 40 min låg jag där och kramade, klappade, sjöng och mordhöll honom och han var vansinnig, helt hysterisk, det är en fruktansvärd upplevelse men det måste gå, det bara måste gå!!!

Ja efter 40 minuters kamp vann jag men det känns som jag förlorade :(.

/J

Kommentarer
Postat av: Tant Elin

Heja dig morsan!! Du kanske förlorar några matcher, men hela serien kommer du att vinna!

2012-04-18 @ 05:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0