Synd om lilla mig!?

Jag är så nedrans förkyld och då menar jag riktigt förkyld inte bara lite snorig. När jag blir blir förkyld så förvandlas jag till en man eller ja, i alla fall bilden vi har av en förkyld man (är det någon som inte förstår vad jag pratar om?). Jag blir så dödssjuk och tycker så oerhört synd om mig själv!! Men är det inte ok att tycka lite synd om sig själv när man är förkyld och väldigt, väldigt, väldigt trött? Jag kräver ju i alla fall inte att någon annan ska tycka synd om mig (eller jo, Kristian får gärna tycka lite synd om mig).

Kristian tycker att jag blir väldigt gnällig och sjuk när jag blir förkyld men jag har en liten teori till varför, jag tror att när jag blir förkyld så släpper jag fram den där enorma tröttheten som jag har hamstrat på mig under ett tag då man inte har tid att släppa fram den och det är därför jag blir så trött! Jag ger mig själv med andra ord tillåtelse att vara riktigt dödens trött ett par dagar och passar  också på att tycka lite synd om mig själv.

Nu ska jag blunda en stund och hamstra energi så jag har tills nästa gång jag blir sjuk!

Kram J

Kommentarer
Postat av: lars

Vi är ganska lika. Jag tycker att det skönt att vara riktigt sjuk och febrig för då vet jag att vila är det ända jag kan göra.

2011-11-16 @ 22:16:51
URL: http://pappahumor.wordpress.com
Postat av: Jessica

Ja det är ju så skönt att bara få vara sjuk och ta det lugnt ett par dagar. Det tråkiga är att jag så gott som aldrig får feber vilket i och för sig är skönt men har man feber känns det lite mer som att man är sjuk "på riktigt" i andras ögon. Jag kan känna mig ordentligt febrig i kroppen men ändå ligga på 36 grader.

2011-11-17 @ 21:15:37
URL: http://smasmuloravmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0