Inga maskrosor i min mossa!!

Ok, jag älskar att ha hus...och trädgård!! Men hur jag än vänder och vrider på mina händer är inte ett enda litet finger grönt. Vår trädgård består av gräsmatta eller snarare mossmatta, kirs och maskrosor. Från och med idag (och typ någon dag framöver) är i alla fall min mossa maskrosfri då jag ägnat mig åt brutal maskrosmassaker idag och utplånat alla jag kunnat se.
Mitt intresse för trädgårdsarbete är på gränsen till obefintligt, jag hatar att få jord under naglarna och den lilla omsorg jag lägger på min trädgård inriktas enbart på mina bebisar, jordgubbsplantorna och min fina mossa mellan plattona på uteplatsen (fast den kräver inte så mycket omsorg i och för sig) den som rör den är nästan dödens!!.

Men jag tänker så här, blir det dåliga tider så kan vi livnära oss på kirs (för det går ju liksom att äta) och en gräsmatta med mossa blir ju så mycket mjukare att gå på barfota!!
Så när (om) jag romantiskt börjar prata om trädgårdsland med ekologiskt odlade grönsaker eller välansade rabatter, snälla slå mig hårt i huvudet och påminn mig sedan om att jag hatar att ligga på knä och rensa ogräs och föredrar att sitta på rumpan i en solstol och läsa en trevlig bok!!!!

Kommer det fler maskrosor i år låter jag dem va, gult är ju en ganska fin färg!! Jag älskar min trädgård just som den är!

Detta är en hyllning till alla er som orkar vårda era trädgårdar men även till alla er som liksom jag gillar mossa och en god bok i solen!!

Kram J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0