God morgon världen

Fick en välbehövlig sovmorgon idag och den var underbar!! Har just ätit frukost och funderar på om jag ska ge mig ut och springa en runda.

Från det ena till det andra, jag har ett problem!

Både idag och igår (och kommer bli så många fler gånger) jobbar jag kväll och Melvin är på dagis mellan 9-14, detta resulterar i att vi träffas max ett par timmar :(. Hur ska man göra?? Jag måste ju jobba, det är ju så mitt schema ser ut. Frågan är om man skulle strunta i dagis för Melvins del men han älskar ju dagis och längtar efter att få gå dit de dagar han är ledig. Jag kunde ju i och för sig struntat i min sovmorgon idag men det hade ju ändå bara givit oss en timma mer :(. Det känns inte bra det här!!

Kram J

Kommentarer
Postat av: Johanna G

Du behöver inte bestämma att han är ledig varje dag du ska jobb natt, strunta i förskolan de dagarna du känner att ni behöver tid tillsammans. Är helt övertygad om att Annika och gänget tycker det är helt ok att "flexa", t.o.m att ringa samma morgon och säga att ni är hemma om det är så.

2011-05-04 @ 12:53:58
Postat av: HovaElin

Välkommen till jobbmammans vardag! Trist är det, men inte mkt att göra åt...

Man får tänka att BARNEN vill, oavsett om man själv vill.



Ha det gött i solen, och försök njuta egentid!

2011-05-04 @ 15:33:11
Postat av: Tant Elin

Jessica, du får ju även tänka att du faktiskt inte jobbar kväll varje dag heller. Det är ju nån/några turer i veckan bara.

2011-05-04 @ 18:24:06
Postat av: Erica

Låt honom gå på dagis, han klarar sig ändå :) Jag träffar inte ella mer än några timmar varje dag heller!

2011-05-04 @ 19:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0