Vad är det för en dag?

Jo det är pappa Kristians födelsedag!!!! Vår älskade K fyller 25 år idag och firades med släkten igår! En mysig kväll.

 Ja det är nog ingen som har missat att det är även är val idag, och jag har gjort mitt. Eller ja vad ska man kalla det när man röstar blankt??? Jag har i alla fall visat att jag bryr mig men är på tok för kluven och okunnig för att veta vad jag ska rösta på.
Skämms jag? Nä inte så värst mycket. Jag tycker att alla säger samma sak och ingen håller vad dom lovar och jag har fan viktigare saker att göra än att hinna sitta och titta på alla debatter och läsa all förbannad parti"reklam" som dom har proppat lådan full med (åker rätt i pappersinsamlingen). Nu kommer jag säkert få skit för min okunnighet som säger att alla säger samma sak men jag orkar inte lyssna ordentligt!!!!
Kalla mig dum som inte tar mitt ansvar som medborgare, det skiter jag i!!!! Så länge jag har så här dålig koll har jag inte rätt att använda min röst till att rösta på något parti. Kanske jag lägger jag ner den energi jag borde i nästa val, kanske jag röstar blankt även då. Inte jag vet ;-)!!!!

 Jag har i alla fall visat att jag bryr mig så pass att jag går och röstar och det tycker jag att alla borde göra (eller nu är det ju för sent i år men ni fattar vad jag menar). Jag vet i alla fall att jag INTE vill ha in SD!!!!!!!!!! Men det ser ju ut som att det lutar åt det :-(.

Tanken var ju inte att det här inlägget skulle handla om valet utan om min älskade livskamrats födelsedag :-). Mycket trevligare. Jag smög upp tidigt för att baka muffins med blå cream cheese frosting som K skulle få på på sin frukostbricka i sängen. Strax innan tio drog jag och Melvin iväg till knyttarna :-). Annars har vi mest bara tagit det lugnt och ätit rester.
I kväll var vi hemma hos fam. Landqvist-Berg där vi fick smaskig mat och tryckte i oss den sista cheesecaken från igår :-). Barnunge som han är :-) kunde han inte vänta på vår present till idag så han fick den igår. Det blev en minisemester till badhotellet i Fredrikshamn. Han fick ett fallskärmshopp :-) av sin släkt som vi får se om han kommer hoppa :-).

Nu tänker jag bara softa i soffan innan jag kryper ner i sköna sängen!

Kram J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0