Dagens lunch för första och sista gången!

Till lunch idag testade jag den här som Kristian hade med sig hem som prov.


Kelda soup in a cup med thaismak, 3 dl pina (eller jag åt i och för sig bara halva).

Smakade skit rent ut sagt. Smidigt var det ju, det kan jag inte klaga på. Det var bara att ställa in burken i mikron och värma i 2 min. Men trots att soppan var så varm att det bubblat över i mikron :-( så blev ändå inte nudlarna mjuka (skulle läggas i efter att soppan värmts).
Smaken då, smakade bara lime och starkt och då menar jag inte kryddstarkt utan bara allmänt starkt. Utseende, ja vad ska jag säga ljusgul soppa med ljusgula nudlar. Inte ens några små röda chilibitar fanns det som kunde rädda utseendet något.

Skärpning Kelda! Vet att det finns med smaken grön sparris också men jag vet inte om det finns fler smaker. Den här skulle jag i alla fall inte äta igen även om den var gratis. Tur att jag hade spisbröd i frysen som kunde lyfta denna kulinariska upplevelse.

Kram J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0