Det lilla som blev över!

God morgon LÖRDAG!!
Efterlängtade lördagen äntligen är den här. Dock har jag sovit helt värdelöst så det blir till att sova middag för min del så jag orkar med kvällens galej.
På order från lisa kommer receptet på min after eight kladdkaka.

2 ägg
3 dl socker
125 g smör (jag anser att det ALLTID ska va smör när man bakar)
2 ½ dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
ca 5 msk kakao (jag tar fem)
Den lilla asken after eight räcker till en liten form.

1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Rör samman ägg och socker.
3. Smält smöret och häll i det.
4. Låt sockret smälta lite det tar någon minut. Blanda ihop de torra ingredienserna och häll sedan dem i sockerröran.
5. Smörj och bröa en springform, häll i smeten och grädda i ca 30 min. 
6. När kakan fortfarande är varm lägger man på ett lager med after eight ( jag brukar börja i mitten, man får försöka skära till några lite eftersom fomen är rund så dom passar in).


Ja så här ser den ut när ett gäng tjejer gått lös på den :-).

Kram J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0