Blommor!

Färska blommor hemma är så härligt och K har haft med sig blommor hem två gånger på några dagar :-).
När dom väl börjar nicka är det ju bara klippa av dom och lägga dom i vattenbad.







Jag har insett att jag börjar bli gammal när det kommer till blommor. Förr föredrog jag gröna växter hemma men nu får det gärna blomma lite (innom vissa starka gränser) och jag har blivit sjukt förtjust i pelargoner som jag tidigara HATADE!!!
Först smög det sig på lite med vita och rosa (mårbacka, i love). Nu har det till och med smugit sig in en cerise i mitt vardagsrum. Kom till och med på mig själv med att stå och drömma om ett lantligt, vitt kök med RÖDA pelargoner i fönstrena när jag var på plantagen förra veckan. Jag är ju snart tant i den här takten ;-).
Den enda färgen jag bara inte tål på pelargoner är typ aprikos om ni fattar vad jag menar och en sådan råkade jag få med mig hem från plantagen i tron om att den var rosa. Så den bor nu ute på vår uteplats och vem vet, i slutet av sommaren kanske jag älskar den.

En annan blomma som jag hatade tidigare är tulpaner och nu måste jag ha tulpaner så ofta som möjligt när det är säsong. En blomma som fortfarande inte kommer in i mitt hem (jo kanske men då får den stå bakom gardinen) är röda julstjärnor. Men även där börjar jag vekna för jag tycker att vita är lite fina.

Det var till och med så illa att jag och Erica gick och pratade blommor på vår promenad i söndags och när vi kom på oss var vi tvugna att snabbt byta samtalsämne och prata om mobiltelefoner istället :-). Hur vuxet kändes inte det eller???????

Tack för fina blommor Kristian!!

Kram J

Kommentarer
Postat av: Camilla

hahahaha, du är ju bara för söt gumman! Tur du livar upp mig nu när jag sitter här själv på jobbet och har halvtråkigt. =)

Men blommor är underbart och att jag inte har tänkt på att klippa av dem. De ska jag göra min Grebmini hemma. För de börjar sloka.

kram kram

2010-06-16 @ 12:27:54
URL: http://camc.blogg.se/
Postat av: Michaelolivia

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2011-03-24 @ 08:49:03
URL: http://michaelolivia.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0