Badhus, kalas, kräks i hela sängen och Stockholm.

Här kommer lite om vad vi har pysslat med torsdag, fredag och lördag.

Torsdag 4/2:

Dagen började med besök hos barnmorskan kl 10.00. Det gick bra, pyret växer och verkar må bra :-). Efter det packade vi in oss i bilen och åkte till skövde för att bada på nya badet på Arena i Skövde. Stället fick både plus och lite minus tycker jag.

+ Fin, stor barnpool
+ Lite djupare varmvattenspool bredvid barnpoolen med bänkar i där mamma kunde chilla :-).
+ Fint fik som får extra + för att det låg så bra (också vid barnpoolen).

- INGEN BUBBELPOOL????????? Hur tänkte dom här??
- Hela badet kändes lite litet, tänker mest på hur det skulle se ut en lördag eller på lov då många vill åka och bada.
- Dåligt med sittplatser (tänker även här på dom dagar då det är mycket folk som badar).

Vi hade det i alla fall trevligt och Melvin hade superkul (extra kul att Elias från dagis var där). Jag passade på att simma en halvtimma och det var sjukt skönt att slippa känna sig stor och osmidig för en stund.
Har inga kort att visa då det är kameraförbud på badet. En väldigt bra men lite tråkig regel tycker jag.
Sedan åkte vi hem för att vila en stund innan det blev kalas hemma hos lillebror som fyllde 23 år. Där fick vi smörgåstårta och kladdkaka :-).

Kl 01.00 vaknar jag och K av att M skriker och har kräkts ner HELA sin säng!!!!! Jag får panik då jag tänker vinterkräksjukan med en gång och ser framför mig hur vår Stockholmsresa är hotad. Bara städa upp och tvätta av alla sängkläder och en ledsen liten skrutt som däckade i vår säng. Men troligtvis hade någon bara svalt på tok för mycket badvatten på dagen för det blev inget mer. Puh!!!! Jag fick i alla fall testa fördröjningsfunktionen på tvättmaskinen :-). Supersmidigt!!

Fredag 5/2

Hämtade upp mamma kl 9.00 då hon skulle vara barnvakt åt M på dagen och köra bilen från Töreboda. Tåget kom som det skulle och vi tittade på Sommaren med Göran på DVD (se den om ni inte redan gjort det). Kom fram till Stockholm 45 min försenade p.g.a. stopp. Hittade ganska lätt till hotell Birger Jarl där vi skulle bo och tog ett bad och bytte om.
Hade bokat bord på Jensen's böfhus (som vi ääääääälskar) till kl 17.00. Där åt vi trerätters (samma som alltid :-) ). Efter det promenerade vi till China teatern för att titta på hairspray. Den var riktigt bra!!!! Efter det var vi trötta och tog bussen till hotellet.

Lördag 6/2
Startade dagen med att äta oss supermätta utav den goda frukostbuffen (lätt det bästa med hotell) och gav oss efter det ut på stan för lite shopping. Blev en tröja till M och ett snickarbälte (som han redan älskar och kommer bo i) och ett par sneakers till mig.
Tog tåget hem igen och var på stationen i Töreboda strax efter 18.00.
Väl i stan åkte vi till oxen och handlade lite ost och kex som vi mös med till Melodifestivalen (som var skit om jag får säga mitt) och fick hem vår lille skrutt stax innan 20.00. Han hade vart i Jönköping med farmor och farfar.
Jag somnade tidigt!!!!

Idag vaknade jag och M förkylda och trötta :-( och K jobbar. Vi har inte ens ätit frukost än (M har ätit välling) så nu ska vi äta lite sen frukost här.

Hoppas ni haft en bra helg!

Kram J

Kommentarer
Postat av: Wilhelmelle

I am really impressed!!

2011-08-29 @ 15:56:02
URL: http://wilhelmelle.bloglabel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0