Slarvgubbar gillar vi inte!

Igår när jag skulle va ett gott föredömme för mina barn och ta med dom och slänga skräp på sorteringen så gick vi bakom en gubbe på stockholmsvägen. Rätt var det är så slänger han ner en ölburk på backen som han trampar på så den blir platt. Jaha, tänkte jag han vill nog bara att den tar lite mindre plats. Men inte då han lämnar den där mitt framför oss.
Här försöker jag lära Melvin att man inte ska kasta skräp i naturen så finns det sådana slarvgubbar. Jag hade ju inte så mycket att välja på, det var ju bara plocka upp den och bära med den till sorteringen. Hade jag vart lite modigare så hade jag sagt till honom att han glömde något men det vågade jag inte.
Mina fördommar säger mig att det inte var sista ölen han tog den dagen, det klirrade bra i påsen han hade i cykelkorgen (kanske inte första heller). Men han får ett litet plus i kanten för han hade cykelhjälm!!

En fånig sak att störa sig på kan tyckas men det är ju så onödigt och varför skulle han trampa på den om han ändå tänkte lämna den????

Skitgubbe!!!!

God morgon förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0