På fredag äts det korv inte kyckling!

Ja idag har jag och barnen ätit rester av gårdagens ungsstekta falukorv med potätemos. Jag är nog så lite korvmänniska man kan bli och det enda jag äter är korvstroganoff och hårt grillade tjocka korvar med smak med stark senap på!!!! Men här kommer ett tips (kommer från svärmor).
Jag vet inte hur ni gör när ni gör falukorv i ugnen men jag skär i alla fall skåror i den som jag duttar ner ketchup och senap (stark) i. Här kommer det smaskiga, tärna äpple, tomat och lök och blanda i creme fraiche och bostongurka i detta. Salta och peppra efter smak (jag saltar inte alls efterom lillebror ska äta). Denna goja lägger ni sedan runt korven i formen och på med riven ost och in i ugnen.Tion älskade det :-). Det blir mumma med potatismos till och ännu mera bostongurka. Bostongurka är banne mig underskattat!

Ät körv!

Kram J

Kommentarer
Postat av: erica

Ät körv. Bra där! Mera korv. När ska vi grilla igen?! Lite kallt nu kanske för småttingarna iofs...

2010-12-04 @ 02:06:15
URL: http://frogsandprincess.blogg.seog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0