Dag 8. Ett ögonblick

Jag har ett ögonblick som känns lite extra när jag tänker på det. Det är andra gången jag såg Melvin. Melvin är ju född sju veckor för tidigt så när han föddes tog dom honom direkt efter att navelsträngen klippts för att kolla så att han mådde bra och så. Kristian var med honom så gott som hela tiden men jag tror att det tog minst tre-fyra timmar innan jag fick se honom igen och allt jag visste då var att det var en pojk (jag kollade inte ens så att han hade tio fingrar och tår ;-) ).
Dom rullade mig i sängen rätt in på neonatalavd. och jag såg dom från koridoren. Kristian satt med det där lilla pyret inlindad i en filt och sondmatade honom. Det var ett helt underbart men jobbigt ögonblick för det känns ju inte riktigt friskt att se sitt barn sondmatas även om han var frisk. Han var så liten och såg ut som en alien :-) men han var så fin!
Men det jag minns mest är att han hade så sjukt ful mössa :-) så den byttes snart.





Kram J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0