Dag 6. Min dag

05.45 Blev väckt av Tion men försökte få honom att somna om i en halvtimma innan jag gav upp och lämnade varma sängen för att göra välling. Sedan blev det soffmys, julkalendern, påklädning av mamma och barn, frukost, tandborstning.

08.30 Dax att pälsa på alla för att stoppa T i vagnen och M i pulkan och dra till dagis.

09.20 Hemma igen och tar med mig världens tröttaste T och tidningen upp till sängen och somnar.

11.00 Vaknar (ojsan hejsan) och förbereder lunch. Kyckling med couscous till lilleman och kyckling som jag ska ha till min ceasarsallad. Tömmer diskamaskinen och plockar upp saker lite här och där (ja några av er vet ju hur det kan va när man har barn).

12.00 Tar en sväng upp i tvättstugan.

12.30 Äter lunch och tittar på ung och bortskämd med en sovande skrutt i soffan.

13.30 Dax att väcka T för att gå till dagis och hämta M.

14.20 Hemma igen, ger barnen mellis, packar gympapåsen och ännu mera tvättstuga.

15.30 Tvingar på barnen ytterkläderna igen och åker och hämtar mormor. Vi åker och tittar på Melvin när han har gymnastikavslutning. Hoppar in och handlar lite på vägen.

17.00 Avslutningen börjar och efter det blev det slarvmiddag på donken tillsammans med fam Landqvist-Berg.

19.00 Upp i tvättstugan IGEN!

19.30 Intar jag och barnen soffan för att titta på halv åtta hos mig.

20.00 På med pyjamasar och fixa välling och båda grabbarna somnar i soffan till bonde söker fru. Så fort dom ligger i sina sängar åker chokladkakan fram.

Här i soffan ligger jag fortfarande men nu blir det snart sängen.
Efter en sista sväng upp i tvättstugan såklart!

Här har ni en äkta "mammaledigdag" det enda som saknas är en vagnpromenad.

Kram J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0