Vimmerby och Gränna!

Ja det var där vi hamnade på Tions första semester :-). Eller ja, så mycket semester det kan bli med fem små grabbar :-). Roligt var det i alla fall.

Först bar det av hela vägen till Vimmerby där vi hyrt en husvagn som fanns på campingen. Jag älskar husvagn så jag jobbar lite på att övertala K att vi behöver en :-).

  
När de tre vildaste somnat myste vi i mörkret mellan husvagnarna och njöt lugnet en liten stund.

När vi vaknat, ätit frukost och sanerat husvagnen bar det av till Astrid Lindgrens Värld.


Här kommer Pippi Långstump.......

   
Hos Pippi.




I Mattisborgen.


Jag och Ton vilar benen och väntar på Ronja och co.

   


Sjörövar Fabbe??


Hos Karlsson på taket.

  


Harrys barnvakt??


Tjillevippen!



Astrid Lindgrens Värld är roligt för stora som små och jag rekomenderar det för alla som har barn över tre år. Men stanna två dagar!!!
När det stängde åt vi och handlade lite innan vi åkte vidare till Gränna.


Trött Pappa och pigga barn i vår stuga i Gränna.


    
Besöket i Gränna avslutades med lite nöje för pappa :-) (ok jag testade jag med), trampbil.

I Gränna fikade vi på mitt älsklingsfik som är ett supermysigt retrofik, köpte polkagrisar och badade i Gränna lagun innan det bar iväg till IKEA i Jönköping på vägen hem.


Detta är det nya förstår ni, man ska sitta upp i vagnen när den står still. Det är nice tycker lilleman.

Kram J


Kommentarer
Postat av: Sofia

Att ni vågade upp er till Karlssons. När jag var där på medeltiden sket jag nästan ner mig när karlssons kom ut på taket när jag skulle åka kana ner. Jag vill dit igen :)

2010-08-11 @ 22:58:55
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0