Mitt hem är ett snuskigt zoo!!!!

Det blir bara värre och värre!!

Vi bor i ett hus byggt 1907 och har en fin liten torpargrund (ja den är i alla fall fin att se på). Husdjur som vi har är, silverfiskar, myror och bamsespindlar. Har haft möss som bodde i ett skåp i tvättstugan men dom utrotade K. I sommar har vi även hunnit med ett getingbo och nu, det värsta av allt en stor fet RÅTTA!

Igår vid 18-tiden låg jag med T i soffan och då hör jag hur K skriker typ, vad i helvete! Vad är det frågar jag.  Inget svar men jag hör hur han drar fram sophinken och springer runt. Då hör jag något mer som springer över hallgolvet och tillbaka ut i köket, råttskrället. Den smiter in där den kom ifrån, från ett litet hål bredvid diskmaskinen och K lyckas inte fånga den.

Vad som häder sen är att jag får panik, ska sälja huset och tar med mig barnen hem till mamma och pappa där jag tänker sova (K är tuff så han stannar kvar och riskerar att bli råttmat). Pappa och Andreas kommer ner hit, men vad kan dom göra? Nada!
Inget händer på ett par timmar för K har satt igen hålet den kom ifrån men sedan hör han den igen, i skåpet under diskbänken. K lättar på luckan och ser kräket men hinner inte ta den.
Kristian håller span, somnar på köksgolvet en stund :-), går upp och lägger sig i sängen, men då hör han den igen. Nu är den ute och springer i vardagsrummet, där lyckas i alla fall K ta den med händerna och har ihjäl den. Fy f*n vad han är modig min Kristian!!!!!!

Så kl 02.15 ringer han till mig och säger att han har tagit den. Vi flyttade hem igen och ok, jag ska inte sälja huset men fy vad vidrigt!!!!!!
Nu är jag bara rädd att frugan och barnen ska komma på begravning. Idag har vi haft en kille här från Inspektera eller vad det nu heter och han sa att det sannolikt bara en tillfällighet att den har sökt sig hit. Troligtvis har den blivit skrämd när dom har grävt här nedanför och smitit upp hit, sett våra goda äpplen på gräsmattan, krypit in i grunden och ja, resten vet nu ju.
Han tyckte i alla fall att vi skulle ha kvar fällan under diskbänken några dagar och ett insider tips, ost är värdelöst i fällan. Man ska ta någon seg kola eller knäck och sätta dit! Så nu vet ni det om ni skulle få husdjur någon gång.

Kommentarer
Postat av: Elin P

FY FAN I HELVETES JÄVLAR VAD ÄCKLIGT!!! Tveksamt om jag överhuvudtaget vågar besöka er igen....

2010-08-26 @ 17:18:59
Postat av: Anonym

Iett ögonblicks verk tyckte jag nog att du överreagera, men jag hade nog faan gjort som

du!Det är kristian likt,totalt orädd.. Det händer nog inte mer.Kram Lena P

2010-08-26 @ 22:14:37
Postat av: Conradastri

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2012-06-22 @ 10:40:02
URL: http://conradastri.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0