Kroppsfixering.

Hur kommer det sig att man (i alla fall jag) aldrig känner sig så nöjd med sin kropp som när man är gravid? Inga hang ups här så långt ögat kan nå :-). Jag som oftast känner mig tjock och ful känner mig helt nöjd nu när jag är tjockare än vanligt.
 Kan det ha att göra med att det är helt ok att vara lite fet när man väntar knodd eller är det det hormoner som gör att man känner sig tillfreds med sin kropp. Någon som har en teori??

För övrigt känner jag i och för sig att ju äldre jag blir ju mer tillfreds blir jag med mig själv. Självklart känner jag att jag skulle må bra både fysiskt och psykiskt av att gå ner i vikt men det är inte ett lika stort problem för mig längre.
Det handlar inte om att jag bryr mig mindre nu än förr men jag känner mig ändå rätt nöjd med vad jag fått om man säger det så. Det gör ju inte saken sämre att jag har en sambo som är väldigt bra på att tala om för mig att jag är fin (även om jag kan ha lite svårt att ta det till mig ibland)  tackar och bugar. Ja tjejer, killar kan tycka om både hängtuttar och en degig mage som ser ut som en hel sverigekarta av alla bristningar fråga K om ni inte tror mig!
Vi ska nog lyssna lite mer på när någon annan säger att man är fin än när vi själva ser oss i spegeln och säger till oss själva att vi inte duger!
Från och med nu tänker jag vara stolt över mina volanger (kärlekhandtag eller vad ni nu vill kalla det)

Kram J

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket bra inlägg Jessica. Blev riktigt glad när jag läste det. Det är faktiskt som du säger. Man ska ta tills sig mer utav det ens sambo säger. Och inte bara tänka negativt om sig själv.

2009-10-15 @ 20:26:58
URL: http://fiacardell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0