R.I.P fina Strandgården

När jag var yngre gick jag och mina vänner på en fin fritidsgård som hette Strandgården. Där hängde jag och några till ända upp till ettan på gymnasiet. Det var ett fint gammalt stort hus. Supermysigt! Men våra fina politiker la ner fritidsgården trots protester från dom som höll till där (någon som är förvånad, inte jag).
För ett par dagar sedan när vi åkte förbi såg jag att huset var BORTA!!!!! Hur kan man riva ett så fint hus????
Jag blir ledsen när jag hör att dom lägger ner fritidsgårdarna. Varför ska inte våra barn få uppleva den glädje man kan ha av en frtidsgård. Är det bara dom barnen som idrottar som ska kunna få göra något av sin fritid???? För alla sportintresserade barn är utbudet enormt men dom andra barnen då??? Men det är klart, dom kan ju alltid sitta hemma framför datorn och tv:n. Det är ju nyttigt.
Vi ska även inte glömma den viktiga personalen som arbetar på fritidsgårdar. En extra vuxen som man kan vända sig till om det är något. Det kan inte barn få för mycket av.
Jag bara hoppas att politikernas syn på fritidsgårdar förändras så att Melvin har det allternativet när han blir äldre.
Jag har i alla fall mina minnen och dom är fina dom.


Kommentarer
Postat av: carro

jaa det är alltid tråkigt när dom läger ner saker. men politiker du vet.men de behövde väl inte lägga ner både fritidsgården och själva byggnaden. den byggnaden kanske skulle vara bra till nåt annat.

men AAA...;)



2009-06-22 @ 14:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0