Norge - avklarat!

Kom hem ungefär kl 21.00 igår efter 8 timmar i bilen, lagom mör idag. Det var jobbigt att lämna Erica där vill jag lova. Världens ände kändes det som och hon känner ju bara Eleonor lite. Hon var så himla ledsen när vi skulle åka och mamma grät och jag grät :-(. Saknar henne redan!!! Men jag ringde Eleonor igår innan jag skulle gå o lägga mig och då jobbade dom fortfarande och första arbetsdagen hade gått bra. Alla som bor där Erica bor är sååå snälla och nästan alla är svenskar så det kommer nog bli bra när hon har vant sig. Men jag skulle inte vilja bli lämnade sådär mitt ute i ingentstans helt ensam långt, långt hemifrån. Jag tycker att hon är jättetuff!!!
Staden hon bor i heter Gol och ligger 20 mil norr om Oslo typ (tror jag) omgivet utav berg. Om jag inte minns fel så var det ca 3000 invånare. Hotellet hon jobbar på låg två mil upp i berget. Det var såååååå fint där uppe. Ett jättestort hotell var det verkligen. Resturangen tar i alla fall 600 gäster. Det dumma var att ingen utav oss hade med kameran dit upp så jag kan inte visa den magnifika utsikten från resturangen.
Här kommer lite Norgebilder.



Den här bilden hittade jag på hotellets hemsida www.storefjell.no men det är ju lite svårt att se ändå.


Här bor hon numera.






Jag, Erica och mamma sov gott i Ericas mjuka säng.


Här åt vi dyr men god och stor pizza.


Här är min systers tjusiga lägenhet :-) (nödvändigt att tala om att den var möblerad) Det var en skön säng.




Mamma städar badrummet.

När vi kom till Gol så mötte vi upp Eleonor vid huset där Erica skulle bo och sedan fick vi guidning genom stan och tittade även på Eleonors lägenhet. Sedan åkte vi upp och tittade på hotellet. När vi kom ner igen åt vi pizza. På kvällen var jag och Erica med Eleonor och dom andra som bor där Erica bor på kräftskiva, det var trevligt.
Och nu är hon kvar där borta :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0