Det förskönade svenssonlivet

Jag har en förmåga att försöka romantisera svenssonlivet ganska mycket. Mest för min egen del, jag är inte så mån om att det behöver se snyggt ut utåt. Med romantisera menar jag att jag tänker mig svenssonlivet som så här, gröna, välmående, ständigt välskötta gräsmattor, en ständigt glödande grill, alltid nybakta bullar i ugnen i det nysåpade huset, rena barn som lyssnar på sin mamma, rena fönster, en mamma som alltid är go och glad och alltid avgudar sin familj och alltid har hemlagad mat på G. Ja ungefär så här borde det ju vara men nu ser det ju inte alltid riktigt så ut.

Så här såg svenssonlivet ut ikväll,

Pappan jobbar och mamman slösar bort barnens middagsvila på att sola på balkongen vilket resulterar i att hon kommer ut sent för att kratta frukt och klippa gräset, de lortiga ungarna roar sig med att försöka slå ihjäl varandra, blaska i grannens regntunna och äta halft rutten frukt från marken.
När halva gräsmattan (eller mossmattan) är klippt tar bensinen slut och klockan börjar närma sig 18.00 och barnen är hungriga, tvätten som hängdes ut är självklart inte torr och måste plockas ner för att än en gång hängas inomhus. In med skitiga ungar och blöt tvätt.

Få nervsammanbrott på alla leksaker som ligger spridda på hela nedervåningen. Rafsa ihop hela skiten och hitta på en sjuhundraelfte husregel som lyder att från och med nu får bara leksakerna vara uppe, i banens rum.
Steker en miljon pannkakor för du orkar inte ens fundera på att använda fantasin, själv dricker man en nutrilett vid spisen då man inte uppskattar pannkaka lika mycket som de små trollen.
Sanera två små lortgrisar, skälla, skälla, skälla lite till, sanera köket (självklart är diskmaskinen inte urplockad), tror jag passar på att skälla lite till. Hänga tvätten (passar på att ge barnen varsin tablettask så de kan få lite så här go o mysig fredagsmyskväll, självklart ligger hälften av Tions kladdiga godisar fasttrampade i mattan när man kommer ner),
Diska nappflaskorna som självklart inte är diskade innan man kan göra välling. Upp med båda barnen och det är här surmamman har chans att vända kvällen så nu läses det bok, klappas på håret, pussas och ber massor om ursäkt för att man vart så arg innan man släcker och smiter ner igen fär att halvdö i soffan med ett glas rött och en sådan där riktigt, riktigt liten ostbågepåse som egentligen var till Melvin för själv skulle man ju inte ha något!!! Kan ju tilläggas att det är fågelskit på köksfönstret också!

Suck, här har ni mig nu!!!!

Kram J

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken härlig dag du har haft puss o kram.

2011-09-30 @ 23:30:21
Postat av: Maria

Jessica den första bilden du målade upp tror inte jag finns i verkligheten. Visst är det jobbigt när det hela tiden är skitigt o aldrig kan få vara fint men livet är inte perfekt. Tänk vad tråkigt det skulle vara om dina barn bara stod o glodde när de kom ut. Men det låter kul när du berättar.

2011-10-03 @ 18:03:18
Postat av: lars

Hög igenkänningsfaktor I say no more:) Underbart inlägg. Godis i mattan är nog min favorit.

2011-10-05 @ 08:35:34
URL: http://www.pappahumor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0