Det gör ont i mitt hjärta!!

Fy det är så jobbigt när Melvin inte mår bra. Jag vill bara gråta och skrika högt men vad hjälper det. Jag känner mig så maktlös. På sjukhuset fick vi träffa en (enligt mig, knäpp) läkare som pratade väldigt dålig svenska. Vi lyckades förstå att han har en virusinfektion i halsen så det är inte konstig att han har ont. Men läkaren ville att vi skulle hålla upp med lacktos, gluten, choklad, nötter och citrus (som att han äter mycket nötter och choklad, Hallå) vad detta skulle ha för samband med halsinfektionen lyckades vi inte få fram. Kristian ringde senare till VC för att få lite klarhet i detta och sköterskan som han pratade med gick och pratade med läkaren och hon förstod varför vi inte fattade för det gjorde inte hon heller och efter att hon pratat med en annan sköterska sa hon att vi ska strunta i det läkaren sagt och ge Melvin det han vill äta d.v.s. bara yoghurt och välling.
Inte nog med detta, vi frågade läkaren om det fanns något som kunde lindra lite i munnen och halsen och han sa något som vi kunde köpa på Apoteket men när vi kom dit så fattade personalen nada och hade aldrig hört talas om det så dom fick ringa upp läkaren för att kolla vad han menade. Då skrev han ut ett medel mot SVAMP??? Detta lindrar inte något sa dom på Apoteket och han hade ju inte ens svamp i munnen. Hallå!!!!!
Han kom till sjukhuset med virusinfektion i halsen och åkte därifrån med det plus allergi och svamp i munnen. Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. Pratade även med vår DSK på jobbet och hon fattade inte heller vart han fick allergi ifrån. Känner att vi har tur om det ens var virusinfektion och inget annat. Det trevligaste av allt var att han var helt värdelös på att handskas med Melvin, kändes inte som att han var van vid rädda barn. Tackar vet jag Barnmed. där kan dom sin sak vill jag lova.
Nä nu ska jag sluta deppa och krypa ner i sängen och sova för natten till idag var inte kul om jag säger det så :-(.

Nu får du bli frisk mitt älskade lilla hjärta!!

Kram / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0